VI edycja
To pierwszy Festiwal Dialogu Czterech Kultur, w którym nie wziął udziału jego twórca Witold Knychalski. Zmarł w dwa dni po zakończeniu V edycji, 12 września 2006 roku. Nowym dyrektorem artystycznym festiwalu został Piotr Trzaskalski, który postanowił kontynuować dotychczasową linię programową. VI edycja FDCK trwała od 31 sierpnia do 9 września 2007.
Nie zabrakło wspaniałych koncertów. W Łodzi zagrali wybitni pianiści: laureat wielu prestiżowych nagród Ning An i zwycięzca Konkursu Chopinowskiego z 1965 roku Edward Auer (USA), Markus Groh (Niemcy), jeden z najwybitniejszych pianistów młodego pokolenia, wiedeński duet fortepianowy Ranko Markowic i Marialena Fernandes. Za szczególne wydarzenie festiwalowe uznano koncert polskiej skrzypaczki Agaty Szymczewskiej, laureatki Międzynarodowego Konkursu im. Wieniawskiego w Poznaniu. Na łódzki festiwal udało się zaprosić Tommy'ego Emmanuela (Australia), jednego z najwybitniejszych żyjących wirtuozów gitary. Odbył się również recital Barbary Hendricks (USA), sopranistki światowej sławy, która w swoim dorobku ma ponad 25 ról operowych. W Filharmonii Łódzkiej zaśpiewała m.in. utwory Roberta Schumanna i Gustava Mahlera.
VI edycja festiwalu z pewnością usatysfakcjonowała fanów jazzu. W Kościele Św. Mateusza z koncertem poświęconym pamięci Witolda Knychalskiego wystąpiła Aga Zaryan, uczennica Ewy Bem, wschodząca gwiazda polskiej wokalistyki jazzowej. Wielkie emocje wzbudził również występ Nilsa Pettera Molvaera, który po nagraniu swojego pierwszego solowego krążka w 1997 roku został okrzyknięty jednym z jazzowo-elektronicznych wizjonerów. Zagrali również Mazzoll Tow oraz free jazzowy kwartet Mikołaja Trzaski. Odbył się także specjalny koncert Leszka Możdżera. W klubie Jazzga na ulicy Piotrkowskiej zorganizowano dwa sobotnie wieczory z cyklu Jazzga Off i On Air (m.in. z udziałem zespołów Bassisters Orchestra, Kapital Band 1, Noze), które dzieliły się na dwie części: koncertową na dziedzińcu i taneczno-imprezową wewnątrz klubu.
W nurcie teatralnym pokazano spektakl Izraelskiego Teatru Cameri „The Father” w reżyserii Yossi Polaka oraz przedstawienie „Śpiewy Eurypidesa” Stowarzyszenia Teatralnego Chorea. W Łodzi wystąpił również Polski Teatr Tańca, jeden z najlepszych europejskich zespołów baletowych, założony w 1973 roku. Podczas festiwalu można było obejrzeć głośny spektakl „Walka k@rnawału z postem” w reżyserii i choreografii dyrektor teatru Ewy Wycichowskiej i Zbigniewa Łowżyła.
Podczas festiwalu odbył się przegląd twórczości Zbigniewa Rybczyńskiego, laureata pierwszego polskiego Oscara. Pokazano zarówno jego filmy animowane, jak i produkcje multimedialne. W ofercie filmowej znalazł się również przegląd filmów zatytułowany „Żydowskie losy, żydowska tożsamość” oraz blok „Kino współczesne”.
W dziedzinie sztuk plastycznych na szczególną uwagę zasługuje wystawa „Sztuka buntu” (malarstwo rosyjskie ze zbiorów Kendy i Jacoba Bar-Gera ) prezentacja prac artystów, którzy w latach 60. i 70. XX wieku należeli do awangardowego, nonkonformistycznego nurtu sztuki w Rosji oraz wystawa fotografii Ewy Rubinstein. Z myślą o festiwalu Łódź Art Center zorganizowało projekt „Łódź – światłoczuła przestrzeń”, do którego zaproszono grupę międzynarodowych fotografików. Celem projektu miało być stworzenie artystycznego wizerunku Łodzi, widzianej oczami zarówno Polaków, jak i outsiderów.
Plakat festiwalu